۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۰

حاشیه نشست حسنوند با خبرنگاران/

روایت استاندار بوشهر از ماجرای "ناصر برق" و "فری شیر"

روایت استاندار بوشهر از ماجرای "ناصر برق" و "فری شیر"

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر در تشریح طرح ایجاد گذر برای ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر، ماجرای "ناصر برق" و "فری شیر" را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند شنبه‌شب میزبان اصحاب رسانه استان بوشهر بود و در این نشست با بیان برخی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

استاندار بوشهر در این نشست به مراحل ساخت و اجرای ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین کارهایی که پس از حضور خود در استان بوشهر انجام دادم، پیگیری برای اجرای هر چه سریعتر ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر بود که یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حالیکه عملیات ساخت این روزشگاه از سال 85 آغاز شده ولی بسیاری از کارها در این ورزشگاه به کندی پیش می‌رفت و نیاز بود که با پیگیری‌های مستمر مسئولان زمینه برای تکمیل ان فراهم شود.

حسنوند به ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف این ورزشگاه اشاره کرد و افزود: این ساخت و سازها باعث شده بود تا مسیر منتهی به این ورزشگاه بسته شود و اگر قرار باشد مسابقه‌ای در این ورزشگاه برگزار شود، باید بازیکنان و تماشاگران توسط بالگرد به این ورزشگاه منتقل می‌شدند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در این زمینه باید صورت می‌گرفت، اقدام برای ساخت یک گذر برای دسترسی به این ورزشگاه بود که نیازمند تخریب برخی از بناهای ساخته شده در اطراف این محل بود.

استاندار بوشهر بیان داشت: بر روی یکی از این دیوارهایی که باید بدین منظور تخریب می‌شد، اسم شخصی به نام "ناصر برق" نوشته شده بود و با اعلام یک شماره از این شخص، عبارتی نوشته شده بود که "تخریب این دیوار خطر مرگ دارد".

وی اذعان داشت: وقتی که خواستیم این دیوار را تخریب کنیم برخی از مسئولان استان بوشهر اعتقاد داشتند که با توجه به خطرات احتمالی این تخریب نباید این کار را انجام دهیم ولی من به آنها گفتم اگر این آقا "ناصر برق" است، من هم "فری شیر" هستم و این دیوار را تخریب می‌کنم و این کار را هم کردیم.

انتخاب فرماندار بر اساس نیازهای هر شهرستان انجام می‌شود

حسنوند به چگونگی انتخاب فرمانداران اشاره کرد و گفت: برای انتخاب و انتصاب یک فرماندار ابتدا تحقیقات لازم را انجام می‌دهیم و با شناسایی نیازهای هر منطقه، فرماندار را تعیین می کنیم.

وی از تعریف یک مثلث مدیریتی قوی در شهرستان‌های کنگان، جم و عسلویه خبر داد و بیان داشت: افرادی برای این سه شهرستان انتخاب شده و می‌شوند که با شرایط خاص این منطقه آشنایی کامل داشته باشند و بتوانند در این مثلث مدیریتی به خوبی ایفای نقش کنند.

استاندار بوشهر همچنین در ارتباط با سوالی در مورد عدم حضور خود در آئین تودیع و معرفه فرمانداران و مدیران نیز گفت: این وظیف استاندار نیست که وقت خود را برای برنامه‌ها تودیع و معارفه بگذارد و اگر در گذشته هم چنین روالی وجود داشته، اشتباه بوده است.

فرمانداران باید سابقه برگزاری انتخابات را داشته باشند

وی گفت: مدیران ناکارامد را تغییر می‌دهیم و افرادی را به عنوان فرمانداران قرار می‌دهیم که هم بتوانند در شهرستان‌های خود بیشترین کارایی را داشته باشند و هم با توجه به حساسیت انتخابات‌های پیش رو، سابقه برگزاری انتخابات را داشته باشند.

حسنوند در تشریح فعالیت‌های فرهنگی در زمان حضور خود در استان بوشهر نیز اظهار داشت: تلاش‌هایی برای راه‌اندازی دو روزنامه در استان بوشهر انجام شده است، برگزاری جشنواره شعر فجر، معرفی روستای چارک به عنوان دهکده قرآنی، حمایت ناشران و نویسندگان و توزیع کتاب در در کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های آموزش و پرورش و حمایت از برگزاری جشنواره‌های تئاتر و شعر و . . . از جمله برنامه‌های انجام شده در حوزه فرهنگی است.

وی همچنین در ارتباط با تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با گرانی جنس در بوشهر بیان داشت: اعلام کردیم واردات مواد غذایی مورد نیاز مردم با تعرفه‌های صفر در استان بوشهر انجام شود و حتی حاضریم سوخت شناورها را هم برای واردات کالا پرداخت کنیم.

کد خبر 2009964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha